maj 7, 2009
Erfaring med Kvik køkkenet
Min kæreste og jeg vil have nyt køkken til vores lejlighed. Vi har kigget meget på Kvik, da de efter voresd mening har nogle fede løsninger. Har dog fået lidt at tænke på, da min far kender Kvik fra 80’erne hvor han var tømrer. Han mener helt klart at vi skal købe et HTH køkken istedet. Men vi synes begge at Kvik har nogle smartere løsninger end HTH, som efter vores mening er lidt gammeldags.
Vi er dog i syv sind og vil gerne have nogle input fra andre som har erfaring med Kvik.
Kvik er og bliver et gør det selv køkken. Folie lågernes konge. Køb nu bare lidt kvalitet, gå dog ind i en rigtig køkken butik, hvor det hele er samlet og bliver leveret på din adresse, skabe, sokkel og det hele.
Jeg har monteret køkkener i mange år og mange forskellige mærker, jeg kan kun anbefale køkkener, som TVIS, SVANE og LIFA.
Det kan godt være at der er en lille pris forskel, men så må du bare lige presse dem lidt ekstra.
Hør nu på en mand med erfaring.
Kære mand med ‘erfaring?’
Kvik kan sagtens samle, levere og montere. De giver dog kunderne muligheden for at samle selv og derved spare penge!……men er ikke tvunget til at gøre det selv…..desuden har vi lige købt et finér egekøkken hos kvik…..vi valgte det fremfor et svane foliekøkken. Men jo vi samlede det selv uden problemer……men det kan jo være du har haft en dårlig oplevelse og kravene måske har været for høje for dig. Vi kan sagtens anbefale Kvik.
Svane køkkenet laver ikke folie låger!!!
Køb ALDRIG kvik køkken. Vi har simpelthen ikke fået noget der fungerede fra Kvik. Vi ville have et u-køkken og tegnede selv det køkken vi gerne ville have. Der var masser af hjælp at hente og umiddelbart rigtig god rådgivning. Vi bestilte og glædede os til at sætte køkken op. Før det første var samlevejledningen håbløs. Vi kunne ikke finde noget af det vi skulle bruge for noget var i pakker og noget lagde løst. -Men ok. vi fandt ud af det og var synes tingene så godt ud da vi var kommet gennem bytningen af forkerte dele til køkkenet og hentede ting der ikke var med. Det skal lige siges vi var i Kvik 7 gange for at byttet eller hente ting der ikke var der. Herefter fandt vi ud af da vi skulle til at sætte tilpasningsstykker fast, at vi skulle save 2 cm. af et hjørneskab for at det skulle passe. Okay det kom vi også igennem, selv om vi skulle til at skue skabet fra hinanden igen og så bruge stiksav til projektet. Så skulle vi have bordpladen, og vi glædede os rigtig meget til at køkkenet omsider ville blive færdigt. Men, men, men… Så kom der en superflot bordplade der bare passede i mål, men med en forkert vask. Okay så måtte vi jo ud og have dem til at komme med en ny bordplade, med en rigtig vask. Men her gik det helt galt. Den vask vi havde fået var magen til den vi havde bestilt, den var bare lidt mindre. Og kvik mener vi selv skulle tjekke om det var den rigtige vask vi fik. Men når man så går ind på Kviks hjemmeside står der ikke mål på deres vaske. Hvad skal man gøre. Ja kvik fortæller os at vi skulle have spurgt til deres underleverandørs hjemmeside og gå der ind for at se om det er den rigtige. Men hvor skulle man vide fra at den man peger på i butikken og ligner den der er på hjemmesiden ikke er den der kom på fakturaen. Så køb ALDRIG ved kvik køkken. HTH er lige så billige hviv man tager samle selv.
Køkkenet i min tidligere lejlighed var fra Kvik, lys eg. Samlede det selv & fik en snedker til at sætte det op, levere bordplade & underlime vask. Det fungerede fint i de 4-5 år jeg havde det. Men indrømmet….jeg gider ikke flere saml selv køkkener. Arbejdsanvisningerne er ikke helt i top & jeg kunne under ingen omst. drømme om selv at stå for at opmåle til bordplade.
Der skulle et par leveringer til før alt var som det skulle, så det der vrøvl om at de har alt på lager kan de godt glemme alt om!
Desuden er mulighederne hos de alm. etablerede køkkenfirmaer meget større, lakerede frisider mv., det er på mange måder et discountkøkken & de fleste af dem er ganske rigtigt noget folielort, som under ingen omst. kan anbefales.
Jeg er igang med at samle et KVIK køkken. Tegningerne er mildest talt en katastrofe. Der mangler mål, bl.a. til at placere skuffelisterne efter. Tegningerne er såsmå, at selv med lup er de vanskelig at se (gælder kun skuffer), Samling af skuffer noget billigt(dyrt)skidt, dårlige beslag og tilpasninger, sluttilpasningen af 3 skuffer over hinanden er meget vanskelig, når man får en skuffe til at passe, er det galt med de øvrige. Dette er en sammenlignet med et Svane køkken for 5 år siden.
Et karakter på svanekøkken efter en skala fra 1-10, vil give Svanekøkkenet 10 i forhold til Kvikkøkkenet karakter på 1.
Jeg kunne selvfølgelig også skrive at leveringen er aldeles mangelfuld, så jeg må køre til Aalborg flere gange. Bordpladerne der skal leveres direkte fra KVIK´s underleverandør er meget forsinket. Betalingen skulle falde prompte, da der ellers ikke blev sat noget igang.
Jeg kunne skrive meget mere dårligt, men på posetiv siden er personalet som er ualmindelig flinke og imødekommende,de kan naturligvis ikke gøre for at de sælger noget billigt bras.
Korpusskabene er ok, flot finish på malede flader.
Malede flader????
Mig bekendt fører kvik kun låger i folie (som bare er noget lort) & finer!
Jeg læser med interesse alles oplevelser og kan se at det er et problem HVOR i landet man køber sit køkken og HVEM der er sælger. De andre køkkenfirmer jeg har slogt for bl.a. HTH er der ikke forskel på den generelle kvalitet m.m.Husk på at mange skuffedel og hænglser leveres af BLUM som op mod 80-90% af alle køkkenfirmaer benytter.Låger laves ligeledes i alle kvaliteter hos de forskellige køkkenfirmaer. Ingen kan påstå at noget er markant bedre i køkkenbranchen – de er et spørgsmål om tilvalg.
At man kan læse at en ‘montør’ siger god for et bestemt køkkenfirma siger måske mere om hans manglende viden om andre firmaer og behov for at udvide samme.
Uanset branche kan alle vist medgive at en har succes med et mærke og en anden er uheldig med samme mærke/forretning/sælger.
En butik på slælland,fyn og jylland er ikke den samme og derved kan oplevelserne også være forskellige. Jeg dømmer ikke selv et firmas kvalitet ud fra én oplevelse – men hvis man har problemer, så kontakt dog firmaet at få det løst, alternativt i KVIK´s tilfælde – så kontakt hovedkontoret direkte. Tro mig, så skal det nok lykkedes.
Køb dit køkken det sted hvor udseende,kvalitet,pris og sælger passer dig bedst. Jeg kan både finde priser i Silvan og HTH der er 40 & 60% dyrer end KVIK……tjek selv.
Vi købte et KVIK køkken for 13 år siden, som vi kun har været tilfredse med. Vi monterede det dog ikke selv.
Vi købte Kvik moduler til vores badeværelse for 5 år siden, som vi selv satte op (hvilket foregik rimelig nemt.) For 3 år siden købte vi et nyt Svanekøkken i Hillerød, og fra det øjeblik pengene havde skiftet hænder, havde vi egentlig kun problemer. Vi fik fx ikke den skraldespandsløsning, som vi havde bedt om, fordi sælgeren havde misforstået os. Firmaet som Svane havde entreret med til at sætte køkkenet op, var ude 3 gange for at rette afstande mm. Til sidst gjorde vi det selv. Skuffefronter er meget sarte for stød og får ret nemt afskalninger. Fra Svane var der ingen hjælp at hente, efter at køkkenet var betalt og selvom de inden købet havde sagt, at de ville komme ud og lave afleveringsforretning og se om alt var i orden, så vi aldrig nogen fra Svane, efter at køkkenet stod der. Skuffende dårligt i betragtning af prisen.
forstår ikke jeres utilfredshed. jeg købte Kvik-køkken til levering i uge 2 i år. Det kom som lovet, blev sat op på de lovede to dage af Kvik”s tømrer. Efter de to dage kom elektriker og vvs-installatør, og jeg tog køkkenet i brug. Efter aftale kom tømreren igen en uge efter og rettede ind efter elektriker og vvs- mand. Alt forløb efter planen og jeg har et skønt køkken i dag. I øvrigt er det tredje gang (ved flytning), jeg har købt Kvik-køkken, og jeg har været meget glad for det hver gang.
Jeg kan kun anbefale køkkenet til andre!
Jeg forstår heller ikke den negative kritik af Kvik produkter. Vi har gennem flere år restaureret ejendomme. Vi har hver gang købt køkken / bad gennem Kvik i Randers. Vi har ALTID været MEGET tilfredse.
Randers afd. har god service og venlige medarbejdere, der ønsker det bedste for sine kunder.
Kvalitet og holdbarhed er helt i top.
I ‘gamle dage’ var Kvik ikke lig med kvalitet, men tiderne har ændret sig. Alle kan rolig købe ind hos Kvik.
Vi fik sat et Kvik køkken op for ca.15 år siden,vi fik en rigtig god behandling, og er stadig utrolig glade for vores køkken.
Nu har jeg læst denne tråd, med stor interesse.
Jeg har selv handlet flere køkkener til mine kunder hos Kvik, og jeg kan bestemt ikke nikke genkendende til den kritik der lyder her.
For det første koster det ikke ret meget at få samlet og leveret elementerne fra kviks butikker, såfremt man ønsker det. Dernæst sætter vi håndværkere pris på at kunne tjene en skilling på at samle det for slutkunden.
Det er rigtigt at der sommetider opstår leveringsproblemer, men det har jeg set alle steder, og i modsætning til flere af konkurrenterne, hvor et forkert leveret skab først kan komme 3 UGER senere, så fortrækker jeg Kvik´s uge til uge levering.
Der kan siges meget om kvaliteten af lågerne. (Folie eller finér) men jeg mener bestemt at der er kvalitet til prisen.
Jeg kan klart anbefale kviks køkkener!
Hej Alle.
Altså nu har jeg læst alles indlæg og må sige, jeg er ikke afskrækket med at købe køkken gennem kvik. Men nu er spørgsmålet så bare, om det kan betale sig selv at sætte det op selv. Er der nogen af jer der ved hvad det koster at få fat sat det op gennem kvik?
Fordi det overvejer vi lidt, da vi har en lille pige på 4 mrd som os skal passes ) og samtidig har købt hus, må det gerne være indflytnings klart hurtigst muligt.
Håber der er nogen der kan hjælpe os) Og jer der har købt pg fået jeres rabatter, hvor meget har i fået i rabat, i forhold til hvad det skulle koste?
mvh Linda
Hej Linda.
Når jeg monterer et køkken, afhænger prisen af hvor stort og kompliceret køkkenet er. Et lille simpelt køkken kan koste ca 7000,- samlet, leveret og monteret. Et stort kompliceret U-køkken koster snarere 14.000,- hertil skal lægges ca 1500,- til VVS og elektriker. Husk at du idag har fradrag for lønninger til arbejde i hjemmet, og derfor kan trække montagen, VVS og el fra i skat. PS. Prisen kan variere rundt i landet.
Tak for dit hurtige svar. Okay det lyder da ikke så galt igen. Er det ikke en trejde del af prisen man kan trække fra i skat?
Hvor i landet kommer du fra? 🙂 Vi kommer til at bo i brøndby hvor køkkenet skal sættes op.
Vores køkken består af en lang side med 6 underskabe, en køkkenø med 4 skabe og en side med 3 højskabe ) Så det er et stort køkken D
Jeg dækker Østjylland med Kolding i syd til Århus i nord.
Med en trækprocent på 40, og du trækker eksempelvis 15000 fra, så vil du få 6000 tilbage fra skat næste år.
Hej ‘Den selvstændige’
Har du lyst til at give tilbud på samling og montering af et KVIK-køkken i Silkeborg? Vi får det leveret i uge 42.
Hej Silkeborg.
Skriv mig lige en mail på bdbyg@Yahoo.dk
Det første jeg skal bruge er nogle tegninger over hvordan køkkenet skal se ud. Så får du et foreløbigt tilbud, og hvis det lyder som om vi kan nå hinanden, så kommer jeg ud og giver et bindende tilbud.
Hej.
Vi skal have et nyt køkken og har fået tilbud to steder.
Kvik var langt den billigste og man får en god service.
Mange siger at korpusen er ens uanset hvilken køkkenfirma
man handler med, er det rigtigt?
Vi er vilde med Rimini lågen fra kvik den er flot og tidløs. Men da den er foliebelagt er jeg i tvivl om det kan holde eller om det skaller af efterhånden, og er folie den samme kvslitet uanset køkkenfirma?
Er der nogen der har erfaring med Rimini lågen.
Vores nuværende køkken har holdt i tyve år,og det nye køkken skulle også gerne holde i mange år.
Hvis du gerne vil have en køkkenlåge der holder til mange års brug, skal du som udgangspunkt holde dig langt væk fra folielåger. Det er & bliver noget møg!
Hej Sanne.
Personligt er jeg stor fortaler for folielåger da de ikke ændre farve med tiden ligesom de malede låger. Jeg har et par gange været ude og skifte et par låger, og når de originale låger blev rengjort, så var der ingen synlig forskel på de gamle og de nye låger. Det er da afgjort den billigste måde af få udbedret skader i køkkenet på. Er køkkenet så gammelt at de originale låger ikke længere kan fremskaffes, så koster et sæt nye låger jo heller ikke så meget, og så skift da dem alle. Så har du også fået et nyt og billigt køkken.
Jeg ved ikke hvad de andre bygger deres mening om folielåger på, men min egen erfaring gør at jeg ikke selv kunne finde på at betale det ekstra som de malede låger koster.
Hej – nu ved jeg jo ikke hvilken kvalitet du gerne vil have på dit køkken – men en god tommelfingerregel er at du får en kvalitet der nøje modsvarer det beløb du investerer i varen. Og dermed: billigste vare er den ringeste vare. Dyreste vare bør være den bedste. Folielåger er de billigste på markedet. Det er altså ikke verdens bedste produkt. Malede låger har en helt anden glans og virkning i et rum. Rigtigt er det, at malede overflader er lettere at ridse end eksempelvis en foliefront – men du kan slibe eller reparere ridsen. Hvis du køber folie skal du leve med et kunstigt plastic-skær over dit køkken altid – meget værre end at have en ridse i en malet låge.
Der findes altså ikke nogen som helst mirakel-løsninger til et billigt køkken. Pris og kvalitet følges altid ad. Så ikke for at fortælle hvad du skal købe, men blot for at gøre opmærksom på, at man ikke kan få en Mercedes til den samme pris som en Kia.
Held og lykke med projektet.
Hej.
Hele køkkenet skal skiftes,det er et modulia køkken,( malet låger) men det er ikke den bedste kvalitet, jeg tror det er spånplade.men den har jo alligevel holdt i snart 20 år. Jeg har også kun hørt godt om kvik.Jeg har kolleger der har kvik køkken,og de siger det skal vi ikke være bange for at købe.Selv en fra Degsigna køkken som bor her i byen, siger foliebelagt er det. bedste man kan få, men de får så deres lavet i udlandet.
Men vi har bestemt os det bliver et kvik køkken, alle har jo ret til et fedt køkken.( smiler)
Man kan læse at her er en med en mening, men meget lidt kendskab til køkkenlåger generelt.
Fordi én levere en dårlig kvalitet, kan man ikke derved påstå at alle andre levere noget møg!
Utroligt så svagt et indhold der er i dit indlæg!
Jeg kan kun sige at der vist er god og dårlig kvalitet indenfor alle køkkenfirmaer – du får den kvalitet du betaler for. Kan se at KVIK folielåger ikke er deres billigste og heller ikek de dyreste i forhold til alle de andre modeller. Næsten alle de kendte køkkenfirmaer sælger jo folielåger i dag og det må da betyde at kvaliteten er ok, ellers ville det være for dyrt hvis det var noget skrammel.
Mit eget 24 år gl. HTH køkken er af den model hvor alle låger blev gule og skulle skiftes – på garanti hvis man nåede at opdage det – ellers var det bare ærgeligt at man kom for sent.Dette var åbenbart en for dårlig kvalitet på det tidspunkt, men ikke fordi det var et billigt køkken – tænk en gang…………Guld kan som bekendt både dengang og i dag købes for dyrt.
Vi købte Rimini for 7 år siden og nu har folien på flere af lågerne løsnet sig og hænger og dasker.
Vi har kontaktet Kvik, men de henviser til de 5 års fabrikationsgaranti – så her er ingen hjælp at hente.
Hvis Kviks folie-elementer kun kan holde maks 7 så, så er det et meget dyrt bekendtskab.
Hvem skifter køkken elementer ud hvert 7. år?
Dejligt at høre fra en kunde fra ‘det virkelige liv’. Det er 100% i tråd med min holdning til produktkvalitet m.m. Alt for mange bliver forblændet af en lav pris og tænker ved sig selv, at når prisen er højere andre steder skyldes det udelukkende at andre firmaer er mere grådige. Min erfaring siger mig, at alle køkkener (og de fleste andre langvarige forbrugsgoder) kalkuleres med den samme regnemaskine. Kvik er ikke billige – de har bare en lavere kvalitet end mange andre. Og derfor er de billigere! Det er egentlig ganske logisk. B&O koster rigtig mange penge, sammenlignet med andre produkter, men kvaliteten er altså også bedre. Man skal gøre op med sig selv (og sit pengeinstitut) hvor tidligt efter en investering man har råd til at købe nyt igen. Det er jo derfor der er produkter til enhver pengepung.
Personligt lod jeg mig lokke da jeg byggede hus – vi købte høj kvalitet til køkken, bryggers og badeværelser. Og de produkter er stadig perfekte (4 år senere) – men børnenes værelser fik nogle billige skabe – og det var nok en fejl – her 4 år senere ligner de bestemt ikke det de gjorde som udgangspunkt. Heldigt at der kun er tale om en række højskabe.
Hvis du kontakter Kviks hovedkontor, så kan du få byttet dine Rimini låger. Kvik ved godt at der er problemer med de gamle låger og tilbyder derfor alle kunder at få byttet deres låger hvis der er problemer. Fik selv byttet alle mine låger som er 6 år gamle hos Kvik Hillerød. Fik alle lågerne byttet så der ikke kom farveforskel
Hvis du kontakter KVIK/hovedkontor – Carsten Andersen – og klager over din oplevelse med produktet og afvisning i butikken, så skulle jeg mene at de vil se positivt på det. Husk ligesom man kan læse andet sted, at alle kan opleve være uheldige med et produkt/underleverandør og derved se stort på den normale garanti. Den fejl du beskriver er netop kendt på Rimini modellen af en bestemt årgang.
Du vil kunne finde fejl ved alle brancher og produkter , så det med at lave en generel bedømmelse på én oplevelse er ensbetydende med at alle folielåger derved er en ringere kvalitet.
Ligeledes interessant læsning og ikke mindst din mening om at høj pris er = kvalitet. Endnu mere spændende ser det ud til at du er godt pigesur på KVIK:-))
Hvis du var mere seriøs og satte dig mere ind i køkkenprodukterne fra flere leverandører, så ville du opdage at der faktisk ikke er meget forskel: skuffer/skinner/dæmpere,hængsler,udtræk & indretningsdele er stort set fra 2 leverandører – BLUM &Kessebhömer. Der findes en række andre leverandører af dele, men jeg kan da se at HTH,Invita,Svane,KVIK er blandt kunderne ved disse leverandører.
Hvad er det så du mener med at f.eks. KVIK har en lavere kvalitet? Alle andre har jo ligeledes folielåger………..:-)
Du skal vist lære at sætte dig mere ind i tingene inden du kaster dig over ord og indhold som kunne være mere seriøst – ikk?
Her er vi vel voksne mennesker de skal forsøge at hjælpe hinanden med erfaring og ikke bare svine en enkelt leverandør til. Du roser B&O……..måske det har mere din interesse, men har intet med køkkener at gøre.
Ordet kvalitet kan man jo vende og dreje indtil man selv er tilfreds…….:-)
Det var dog et mærkeligt indlæg… Nu kan vi jo ikke alle være enige med dig min ven. Jeg ejer ikke et produkt fra Kvik og derfor læser du mit indlæg forkert. Det er et ufravigeligt faktum, at de hvidmalede låger jeg har på et par værelser er aldeles medtagede trods meget lidt brug, hvorimod de hvidmalede låger jeg har i køkken (som bruges meget hårdere) er af en helt helt anden kvalitet. Dette kan konstateres ved selvsyn – men det fornægter du vel?
Du tror da ikke for alvor, at alle varer er identiske? Jeg har ikke skrevet det mindste om skuffer, hængsler, Blum eller Kessebøhmer… Men selv folielåger er jo dybt forskellige – og det er den lim de er limet med også. Hvorfor tror du der er prisforskel på varer? Lad mig nu høre, om du vil gå alverdens økonomer i bedene og modbevise at pris/kvalitet hænger sammen? Tror du at når et 60 cm. hyldeskab fra Kvik eller Vordingborg koster kr. 607,- og ‘det samme’ fra Køkkensnedkeren koster ca. 5.500,- ja så er det rent snobberi der gør forskellen?
Og lad mig lige frabede mig din tone – den siger mere om dig end indholdet i dine skriverier.
GOD OPLEVELSE med KVIK ( vesterport station)
Har fået leveret U.b nyt tilbehør til køkken , bad og bryggers..
Der var ikke en eneste negativ vibration
Kan klart anbefale KVIK
Helt Enig.
Kun gode oplevelser med Kvik.
Har købt køkken og bad ved kvik Viborg.
Og har kun positive ting at sige.
Det er vist meget godt at læse dit indlæg mere end en gang og derefter kan man vist konstatere at dit eget indlæg er ligeledes mærkeligt……
Undlad at skrive eller kom med fornuftige indlæg her.Det vil vist klæde alle læsere bedst.
Køb aldrig KVIK køkken fra Glostrup. De har nogen elendige samlevejledninger og jeg har fået en forkert bordplade. De vil kun give en dekort på 5000 kr. eller jeg har mulighed for en klage over den afgørelse til køkkenankenævnet. Først foreslog de et forlig, med at de vil lave mit køkken færdigt, som de 2-3 dage efter tog tilbage igen. Fik ingen begrundelse for det. Køb ALDRIG køkken fra KVIK i Glostrup eller Amager, da de har samme ejer
Jeg har et vennepar der har brugt 80.000 kr på et Vordingborg køkken.
Der var mange fejl og mangler, både på tømrer og elektriker arbejde. Elektrikeren havde valgt en nem (grim) løsning, ved at lime en ledning fast oven på en hylde som var under hovedhøjde, hvor man jo selvfølgelig kunne se den. Tømrer arbejdet var forkasteligt. Der var knækket en skrue i lågen hvor skraldespanden skulle hænge, så den hang skævt. Der var mange fejl og mange lappeløsninger. Jeg synes ellers at 80.000 kr er mange penge for et nyt køkken, og man skulle mene tingene skulle være helt iorden. Så at betale mange penge for kvalitet, ja det kan diskuteres. Jeg mener nu at det mere er navnet man betaler for. Ligesom B&O fjernsyn også er ligeså meget navnet man betaler for. Ja det er jo bare min mening.
Jeg er godt klar over at det er Vordingborg Køkkenet der har formidlet kontakt med tømrer og elektriker, men det er jo ikke ‘en del af Vordingborg Køkkenet’ – dvs. de håndværkere der har været hos dig kan jo lige så godt opsætte et køkken af andet fabrikat dagen efter osv. osv. – dvs. det er jo nok nærmere håndværkerne der ikke har været i orden, end selve køkkenet!!!
Vordingborg Køkkenet burde da nok finde nogen andre håndværkere, for det er da heller ikke godt for deres ry!
Kvik-køkken? I 2011 fik jeg mit tredje KVIK-køkken. (Var flyttet)
Det sidste køkken var helt sikkert lige så godt som de tidligere. ‘Kvik’ satte det op for mig – og de lovede datoer holdt. Jeg er ikke bange for at anbefale KVIK til andre! LN
Køb aldrig et Kvik køkken. Deres tegningerne er så dårlige og servicen fra medarbejderne er endnu dårligere. Jeg fik leveret en forkert bordplade, fordi sælgeren lavede fejlen. De ville ikke bytte den og betale omkostningerne forbundet med det. 3 Måneder lå jeg i køkkenrod fordi de ikke ville give mig det jeg havde krav på og fik aldrig mit ønske køkkenbord!!!! Hold jer væk alle sammen fra deres køkkener. Intet passer med mål og på tegningerne
Interessant indlæg at læse, hvis man forstår din oplevelse korrekt, så mener du at EN oplevelse der skuffer dig betyder at alle KVIK sælgere er dårlige og levere tilsvarende dårlig service.
Det siger en hel del om dig som kunde og person, hvis du selv var en smule seriøst orienteret, så var du i din gode ret til at gå videre til KVIK” s hovedkontor, så er jeg sikker på sagen var løst til din tilfredshed. De fleste køkken firmaer arbejder ikke på den måde du beskriver, heller ikke KVIK.
Uanset hvilket firma jeg har arbejdet for, så er alle seriøse med deres kundebetjening, men er man utilfreds, så henvend dig til den butik og sælger istedet for en tynd omgang brok.
Ud fra din måde at brokke dig på ligger problemet måske mere ved dig end ved et køkkenfirmaer, bare en tanke 🙂
Hej. Jeg har et kvik mano køkken med hvide låger. Køkkenet er 8 år gammelt og i løbet af det sidste år er alle skavankerne dukket op. Mest kritisk er det at den hvide farve på skuffer og skabe og skuffelser varierer kraftigt i farven, da ca. halvdelen af disse efterhånden er kraftigt gultonet. alle låger er bestilt og købt sammen, men kommer tydeligvis fra forskellige produktioner.
Hvis du har problemer med dit KVIK køkken ville det være en god ide har henvende dig der hvor du har købt det og reklamerer over lågerne – at nævne dit problem her løser det nok ikke for dig, vel?
Det kunne jo tænkes du rent faktisk havde mulighed for at få dækket det under produktgarantien, da der kan være fejl i det du har fået leveret.
Ring til forretningen hvor det er købt, så er jeg sikker på de kan hjælpe dig, ellers kontakter du KVIK hovedkontor i Vildbjerg, så vil du nok få en positiv behandling.
Til alle der skriver her og mener det ene eller det andet produkt er bedre eller dårligere i kvalitet: start med jeres leverandør og få løst problemerne der, i dette her forum hersker der ret meget negativ stemning uden man først har forsøgt hvor tingene er købt.
Der er jo 10 års garanti hos Kvik og det må da klart betegnes som en produktionsfejl 🙂
Vores erfaringer med et Kvik køkken er gode. I det hus vi har var der et HTH køkken da vi flyttede ind. Det var omkring 5-7 år gammelt og så allerede meget slidt ud. Familien før os gjorde dog ikke meget ud af vedligeholdelse, så det kan også have haft betydning. Men i forbindelse med en vandskade valgte vi at skifte køkkenet og var igennem stort set alle køkken butikker. Der er mange og Ikea blev fravalgt da vi ikke brød os om nogen af deres låger. Vordingborg havde jeg læst meget dårligt om og min far og mor har et pænt dyrt køkken fra dem som bare er så sårlig kvalitet. Men efter at have gennemgået og været i de fleste af disse butikker faldt valget på Kvik. Vi valgte afdelingen i Køge da det passede med at vi ofte kom forbi den vej indenfor åbningstiden (vi bor dog ved København).
Betjeningen var altid rigtig god, og meg god information. Ikke noget pres med at vi skulle vælge alle de dyre løsninger. Der blev altid fortalt om fordele og ulemper.
Vi følte os meget godt rådgivet og der var altid meget tid til rådgivningen.
Vi bestilte et finerkøkken som var noget dyrere end så mange af de andre KVIK låger, men som vi syntes var bedst til prisen. Og en egetræsbordplade.
Vores egen tømre satte køkkenet op, leveringen var rettidigt, der var dog nogle små mangler som så blev leveret meget hurtigt. Vores ekspedient fra Køge afdelingen kørte selv forbi med det. Køkkenet er bare så flot, også her 3½ år efter. Det ene greb gik dog i stykker og blev selvfølgelig byttet uden problem. Men vi er rigtig god tilfredse med hele forløbet og selve køkkenet.
Dårlig oplevelse kvik Glostrup hos os også og meget arrogante sælgere. Bokser også med manglende monteringsvejledning der resulterer i at vores skab og nye vask faldt ned, begge dele itu. Der var ingen montagevejledning, men det vil kvik ikke høre på og sælgeren åbner en tilfældig – ikke samme som vores – pakke med skab på deres lager og hiver vejledningen ud af en lille pose med beslag. Denne pose er anderledes end posen i vores skabspakke, der da også kun indeholdt beslagene og ikke vejledningen. Heller ikke den næste pakke med skab vi åbner hjemme havde vejledningen. Det er indlysende at den mangler, men det mener kvik ikke kan være rigtigt, så nu 4000 kr fattigere og mangler vaskeskab og håndvask i vores nye badeværelse. Det er så ærgerligt og til at blive rigtig vred over. Er der nogen der ved, hvor man kan gå hen og klage og forsøge igen. Det kan bare ikke være rigtigt. 4000 kr er mange penge for os, men indkøbsprisen for kvik må da bestemt være den gode omtale værd skulle man mene.
Endvidere har de en elendig Tlf. Service, mange gange, læs 5… Har vi ringet og når de ikke tager Tlf beder de om, at man indtaler besked og de vil ringe tilbage, det sker bare aldrig! Da jeg konfronterede sælgeren med dette, var Hans eneste kommentar, jeg har da talt i Tlf 2 gange i dag og med hænderne oppe i luften siger han, jeg var ikke på job i går – fuldstændig ligegyldigt for en kunde, hvem der betjener Tlf, de skal blot ringe og ikke lægge skylden fra sig, det er så uprofessionelt og dårlig kundeservice…. Pyha det blev langt. Er der nogen der kan hjælpe mig til at få badeværelse igen med vask og skab uden jeg igen skal betale 4000 kr?
Er der nogle der har kontakt til en overordnet i kvik, der er lydhør og servicemindet?
Så kommer jeg i tanke om at samme sælger ligeledes i glostrup da jeg skulle købe extra skuffer til vores indbyggede kvik garderobeskab blot kunne hjælpe mig med, at jeg da selv kunne gå ud at købe snedker afstandsklodser til at montere skufferne, da jeg fik nogle skuffer fra kvik der var 3 mm smallere end skabet fra kvik, der var købt tidligere. De havde skiftet fabrik og det kunne han ellers ikke gøre noget ved, igen i en meget arrogant tone uden at vise forståelse, men egentlig mere gav mig fornemmelsen af at være til besvær.
Det virker til at sælgeren får sin provision så snart betalingen er lagt og så ellers er ligeglade – Ved ikke om de er provisionslønnede.. Det er min tolkning. – Men det er den opfattelse man får.
Mvh
Det er dog en træls omgang du har været igennem kan jeg læse. Er KVIK sælger et sted i DK og læser med interesse indlæg om folks oplevelser. Vi kan alle være uheldige både som kunder og sælgere , men lykkedes det ikke formelig at løst dine udfordringer i butikken , så har du mindst 2 steder du kan forsøge:
KVIK hovedkontor i Vildbjerg eller KAF – køkkenankeforeningen
Jeg vil dog råde dig til at løse problemet med forretningen , da det altid er det nemmeste og hurtigste.
Vejledninger kan altid forbedres, men skabe kan nu en gang kun falde ned ad en væg hvis man ikke anvender skruer/beslag der passer til ens væg. Som kunde eller håndværker må man trods alt sætte sig ind i hvad ens hus/væg er lavet af så inventar netop ikke falder ned – ikk?
Der er ingen køkkenbutikker eller møbelforretninger der har kendskab til kunders vægge……
Fordi Kvik har lavet en fejl således at monteringsvejledningen manglede, er jo ikke ensbetydende med at de skal dække noget der er faldet ned, pga. forkert montering.
Det rigtige havde været at tage fat i Kvik inden monteringen for at få den korrekte monteringsvejledning!
Er de så har givet nogle ubehøvlede svar mv. er så en helt anden sag og er selvfølgelig ikke i orden, men det kan aldrig blive deres ansvar, at et produkt er ophængt forkert, medmindre der var fejl i monteringsvejledningen, hvilket der jo ikke var, den var bare ikke medleveret.
Der er egentlig lidt mere i det end som så, jeg har skrevet vidt om historien og det blev langt. Selvfølgelig ved jeg hvad mine vægge er lavet af, da vi selv lige har bygget badeværelset 🙂
Det er nok også mest hele sammensuriet lagt sammen og så den arrogance man møder, der får mig op i det røde felt. Hvis de havde været mere imødekommende var dette indlæg nok aldrig blevet skrevet og jeg ville måske skrive nogle rosende ord, for det er mere min stil. Jeg ærgrer mig og ville egentlig slette det, men kan ikke få indlægget slettet desværre og skal maile til kvik hovedkontor i dag. Så håber blot at få fat i nogle venlige servicemindede personer, så vi kan finde en rimelig løsning sammen.
Ps.. For jeg er lidt sur stadig 🙂 det der ærgrer mig er, at sælgeren indirekte anklager mig for at lyve om den manglende monteringsvejledning og ikke er mere udmyg og griber i egen barm og tager på sig at den jo rent faktisk godt kunne mangle. Det er vel mennesker hos kvik, der kunne fejle ligesom alle andre mennesker eller en pakkemaskine der kunne være løbet tør for papir.
Jeg selv arbejder med mennesker og respekterer andres udsagn og er ydmyg og anerkender, at jeg ved tvivl kan gave taget fejl af en situation.
Til kvik køkkensælgeren. Selv om det næppe er dig jeg har handlet hos, så tak, du har allerede blødt op og givet kvik et lille plus 🙂 i bogen. De burde faktisk vide hvilket arbejde du gør for kvik herinde. Ærgerligt vi ikke kender din butik, så havde du fået mange kunder er jeg sikker på. Gid alle dine kolleger var som du.
God aften.
Dejligt at læse du har fundet de positive tanker frem , ingen er perfekte – heller ikke KVIK sælgere, men man kan gøre lidt til det kan gå meget nemmere 🙂
Skriver gerne hvilken butik vi forsøger at yde god service i:
Bo
KVIK KØKKENCENTER. Svendborg
Hold da op hvor der er mange indlæg her der vidner om manglende kendskab, til det der hedder køkkenkvalitet. Jeg var først vognmand for det ‘gamle’ Vordingborg Køkken(1978-1982) og det var helt igennem noget forfærdeligt bras og derfor begyndte jeg selv at fabrikere køkkener i Odense. Kort efter startede Kvik køkkenet op og vi kørte faktisk sideløbende produktioner. Alle fabrikker, også i dag, bruger en spånplade belagt med melamin til korpus, altså både sider,bund,top og hylder og det er altså den samme plade de bruger og de laves hos Krono-Sviss enten på fabrikken i Østrig eller i Polen. Altså korpus er nøjagtig den samme og som der blev nævnt i et andet indlæg så sidder der i dag Blum hængsler og skuffer i 75-80% af alle køkkener der produceres i Danmark.
Lågerne derimod laves ofte af eksterne leverandører og her svinger kvaliteten enormt meget. Der er så mange indlæg her hvor folielågerne kritiseres og jeg ved at Kvik tidligere brugte folielåger fra Italien, men er ikke vidende om de stadig gør det. Jeg undrer mig over at slet ingen nævner låger med melamin overflade i enten hvid,sort eller med træstruktur. Det har alle dage været den billigste og mest robuste låge man kan få.
Som jeg læser alle indlæg her, så er det mere de folk i butikkerne, man bør kritisere og mange såkaldte gør det selv folk er ofte selv skyld i de problemer de her i tråden sviner Kvik til med. Et godt eksempel fra min egen fabrik: Jeg solgte gennem forhandlere over hele landet, bortset fra Odense som jeg selv dækkede og en dag efter fyraften lovede jeg en kunde at komme forbi med en ting der havde været i restordre og det syn der mødte mig var lige til at græde over. Jeg har aldrig set noget lignende til sjusk og hvem får skylden for det når der kommer gæster på besøg i det hjem. Ja det gør selvfølgelig Fabrikanten.
Jeg er lige startet op igen og kender priserne på alt til køkkener, både indmad og korpusdele. Forskellen ligger udelukkende i alt det ‘luksus gejl’ som flere fabrikker praler med. At Svane er bedre end Kvik eller HTH er et bluf nummer, lige som den med at B&O er bedre end andre fabrikater. Hvis man ønsker at smide en masse penge ud efter en såkaldt mærkevare, så vel bekomme. Venligst. DKS ved Knud Pedersen Marslev.