Dårlige erfaringer med Epoq og Elgiganten – Odense!
31/7-2015 bestilte jeg et køkken hos Elgiganten i Odense – i dag – 2/12-2015 er køkkenet stadig ikke brugbart.
En køkkensælger som tydeligvis ikke har styr på noget som helst – og så konstante fejl med fejl på.
I dag – efter mere end 4 måneder skulle det så være dagen hvor det sidste blev rettet – og bordpladen skiftet. Sådan skulle det så ikke være! Bordpladen var transportskadet (havde stået på et lager i DK i 7 uger uden at nogen havde tjekket den) og lågen til det skab som skulle udskiftes var forkert!
I skrivende stund aner jeg ikke om – eller hvornår det køkken bliver færdigt – jeg tør ikke engang håbe på at det bliver færdigt til jul.
Jeg var i starten lidt skeptisk ved at købe køkken i Elgiganten – men blev lokket af en god pris – det gør jeg aldrig igen.
Jeg kan bare være ærgelig over at jeg ikke valgte IKEA som ellers var tiltænkt. Dette kan så være opfordringen til alle andre!
Morten V. Bech, Nr. Lyndelse
I mellemtiden er jeg blevet kontaktet af montøren som arbejder på en løsning – jeg håber stadig at det lykkes..
mvh
Morten
En træls læsning – men hvorfor kun vælge mellem IKEA og El-giganten?
I samme ‘båd’ har du da også KVIK som vist kun bruger tid på køkken og ikke alle de andre ting som de 2 varehuse også har.
I dag har de snart prisgaranti alle steder – men servicen er ret forskellig 🙂
Hej Morten.
Jeg har præcis de samme rigtige dårlige erfaringer med Epoq køkken fra Gentofte. Det har jeg læst i det indlæg nikker jeg alt alt for godt genkendende til. Langt det mest er sælgerens fejl, som ikke har godt nok kendskab styr på hvad han sælger. Vi har haft så mange problemer med Epoq. Og vi har stadig fejl i vores køkken. Vi venter f.eks. nu på den TREDJE køkkenbordplade, da de to forrige var forkerte. Det er én ud af utallige konstante fejl.
Meget frustrerende.
Køb ALDRIG et Epoq Køkken!
Hilsen
Jacob.
Det står ikke meget bedre til i Elgiganten Holbæk. Vi købte køkken der, blev leveret til tiden 1.12.15 og så startede en lang historie omkring montering. Holbæk bruger Dansk Køkken Montering aps (uha), som ikke magter opgaven. Vi har haft 5 aftaler med dem, hvoraf de 2 blev overholdt, men 8 uger efter levering er køkkenet ikke helt færdigmonteret. Nogle dele var fejlleveret, andre blev smidt ud af montøren så de skulle genbestilles. Montøren er ikke til at få fat i og når det endelig lykkes at få en aftale, så dukker de ikke op. De sender en standard SMS om sygdom o.l. og så går jagten om at få en ny tid. Man er fuldstændig i lommen på de mennesker.
Selve køkkenet er hverken bedre eller dårligere end andet i den prisklasse. Der er nogen underlige ting: køkkenlågerne er malet på bagsiden så de føles som sandpapir og svære at holde rene. Men det er måske hvad man kan vente til prisen. Så: elementerne er OK, udvalget (løsninger) begrænset, prisen i bund.
EPOQ Sælgerne er meget forskellige, men generelt er standarden ikke høj, se andre indlæg. Montage skal man efter min mening absolut ikke købe hos Elgiganten, så længe de samarbejder eksklusivt med DKM. Heller ikke når de kører med ‘gratis montage’.
Man fornemmer EPOQ er lidt af en ‘side-business’ for elektronik Giganten, du må hellere kikke på nogen som går ind 100% for sagen.