Ballingslöv?
Mine erfaringer med Ballingslöv Abt Køkkenet København.
Det er en meget lang historie, der går helt tilbage til oktober 2007, da firmaet leverede/opsatte mit køkken 1. gang.
Det er nu 1,5 år siden og med mange mellemliggende fejl-/mangellister, som er for omfattende at komme ind på her, vil jeg kort ridse følgende 3 punkter op.
1. Abts montør er sjusket og tangerer mod klamphuggeri på visse områder.
2. Abt Køkkenet København, Enkeltmandsvirksomhed, CVR-nr 19850633, har ufine forretnings metoder.
3. Ballingslöv køkken som Abt er forhandler af, er ikke af særlig høj standard.
Forklaring på ovenstående, kan i store træk forklares med følgende alvorlige hovedpunkter:
1. Flere låger/sider/dele er udskiftet løbende, da de er ridset af montør under opsætningen. Der er eksempler på at den samme del, man har ventet på i 8 uger efter reklamation, igen er ridset af montør. Igen ventetid på 8 uger.
2. Dele af køkken, dvs. låger, stuklister mm har efterfølgende været til deres lokale maler, da de ikke havde samme farvenuance som andre elementer i køkkenet. Med andre ord, levering er sket med forskellige farver på visse dele. Forklaringen jeg fik, er at Ballingslöv får elementerne fra forskellige fabrikker. Denne oplysning fik jeg ikke inden køb, men derimod at alle dele kom fra samme fabrik og samme produktion, så man var sikker på farven er 100 % ens. Status nu er, at der er flere forskellige nuancer inden for hvid i køkkenet!
3. Under forhandling får man ikke udleveret et udspecificeret tilbud, men en totalpris. Udspecificeringen kommer først, når man har skrevet under på købet. Derefter fandt jeg ud af at mange priser var skruet 20 % op, i forhold til deres officielle prisliste, som sælgeren udleverede til mig.
4. Emhætte-kassen, som de var 6 mdr. om at levere, da den 1. var konstrueret forkert, er stadig behæftet med ridser, revner og skruegennemslag. De nægter at gøre mere ved det og har skrevet per mail, at mod et mindre prisnedslag, må jeg selv sørge for at få den omlakeret!
Status pt. er at jeg holder 20.000 kr. tilbage, indtil fejl er rettet.
Dette har de svaret tilbage med, ved at efterfakturere ca. 12.000 kr., som er den rabat jeg fik ved købet, som jo i realiteten ikke er en rabat, da de jo havde skruet priserne op i forhold til listeprisen, se pkt. 3.
Begrundelsen for efter faktureringen er, at betalingsfristen ikke er overholdt. Men man betaler jo ikke for en levering/vare der ikke er færdig og behæftet med fejl.
M.h.t. punkt 3 har jeg draget henvendelse til hovedkontoret for Ballingslöv i Danmark, men har fået et afvisende svar.
Efter at ha erfaret den dårlige montering, fejlfarver på elementer samt en smart sælger, er Abt/Ballingslöv helt sikkert den køkkenbutik, jeg sidst sætter mine ben i næste gang.
Kvaliteten må man hermed erkende, ligger i den lave ende i køkkenbranchen, men med priser i mellemklassen!
Vi fik i efteråret et Ballingslöv køkken og jeg kan heldigvis ikke nikke genkendende til det, du skriver om køkkenet. Godt nok har vi været uheldige med et par ting, men de er blevet rettet, om ikke 100%, så er det til at leve med.
Vort køkken er købt gennem Odense Tømmergård, hvor vi har fået en fin behandling.
Du siger det er ’til at leve med’…. hmmm, skal man virkelig sætte så små krav overfor en levering og opsætning ? Det lyder for mig lidt negativt, at du udtrykker dig på den måde.
Bortset fra det, så vil jeg sige at mine dårlige erfaringer med Ballingslöv, mest skyldes den Københavnske forhandler ABT.
Ja! Man skal ikke acceptere fejl og bare leve med dem.
Slettet pga. overtrædelse af reglerne i Køkkenkøbs forum
Ja, man skal passe på at man ikke kommer med injurier… 😉 Men bortset fra det, så kan T/G vel bare fremvise sit køkken. Det er jo nok bevis i sig selv.
Jeg overvejer lige nu at købe et Ballingslöv køkken, og vil meget gerne vide om selve køkkenet er i den bedre eller dårlige ende, hvis man altså ser bort fra ABT køkkener, som jeg efter at have læst indslaget vil fravælge. Hører meget gerne om erfaringer
Ballingslöv ligger i det mellemste segment af markedet. De har et kæmpeprogram hvor snart sagt kun fantasien sætter grænser. Produktet er dog meget svensk og personligt synes jeg at prisen er for høj i forhold til kvaliteten. Men alt er jo vendt på hovedet pga finanskrisen, så lige nu virker det som om alle køkkenproducenter er til at tale med.
Jeg har handlet ballingslöv køkken hos Stark i aalborg og er meget tilfreds med servicen og tilfreds med kavaliteten af produktet. Måske T/B bare har været uheldig med den forhandler han har haft.
Vi er netop i gang med at få et opstillet i deres Line serie, jeg er ikke håndværker, men det virker som om det er en god kvalitet, og servicen hos Stark i Aalborg har været rigtig god.
Vi sammenlignede listepriser/rabatter med bl.a. HTH og de var meget lig hinanden. Fortsættelse følger…..