TMK løber fra moralsk ansvar….
Har købt et Jacob Jensen Kitchen 1 til en mindre formue, som udvikles i samarbejde mellem Jacob Jensen og TMK.
I køkkenet indgår et display, som ved anskaffelsen ikke havde en ubetydelig pris – (vil tro det koster omkring 8-10.000). Dette display begynder efter 20 måneder at drille, men da vi tror det er fordi vi kommer til at læne os op af det, og det derved får nogle impulser, der kan indvirke på programmeringen af dette, foretager vi os ikke noget, men programmerer bare om. Der kommer dog hyppigere og hyppigere fejl, og jeg har kontakt til TMK, og får fra pålidelig kilde information om, at der er en del problemer med displayet, og at man IKKE kan få det repareret. Man har ikke kunnet blive enig med leverandøren af det pågældende display, om at lave nogle forbedringer, og man har valgt en ny samarbejdspartner, og nu skal man så købe et nyt…….
Jeg er helt på det rene med, at vi på dette tidspunkt, jeg kontakter TMK, er komme ud over den egentlige garanti og reklamations ret, men havde da forventet, at man kunne regne med en vis service, og forståelse for den problemstilling, men sætter sine kunder i fra TMK.
At man hos TMK laver en fejl, ved at vælge en leverandør, der ikke kan levere den varer man sælger videre til sine kunder, er nu pludselig blevet mit problem – jeg skal nemlig betale for et nyt. Jeg har fået oplyst at andre kunder har fået ombyttet deres display, og forventede at dette også gælder for mig – men der tog jeg fejl. Beskeden fra TMK var ‘ At hvad man havde tilbudt andre kunder, kom ikke mig ved’ ?!
Sagen er netop afsluttet, og jeg har lige betalt for et nyt display.
Endnu inden TMK var færdig med at installere og programmere displayet, blev vi truet med inkasso, hvis ikke vi betalte, når de var færdige – Mærkværdig opførsel.
Jeg vil den kommende tid, ligge så mange info på diverse fora, på nettet, ligesom der kommer en hjemmeside omkring denne uacceptable behandling.
Skal du have design køkken – så kik efter dette hos en leverandør, der også vil så ved deres fejl.
Mvh
Søren Petersen
Hej
Skal ikke kloge mig på politikken omkring reklamationer hos TMK – men som jeg læser dit indlæg, har du reklameret alt for sent. Og så tænker jeg bare – hvor går grænsen? Jfr. købeloven mener jeg, at du har 24 måneders reklamationsret – og 6 mdr.s reel garanti (oftest i realiteten 24 mdr.s garanti).
Så hvis du er ude over de 24 mdr. mener jeg, at firmaet er i sin gode ret til at afvise reklamationen – men som sagt er det jo bare min tanke…
Det er jeg helt på det rene med.
Juridisk har jeg ikke noget at komme efter.
Sagen set gennem mine briller, er den:
De kan ikke tilbyde at reparere/ udskifte den enhed de har solgt til mig, og andre forbrugere. Sådan noget kan ske, men TMK er blevet uenig med deres leverandør af display ( altså den model jeg har købt) og har valgt anden leverandør.
Dette har bevirket at jeg sidder med en regning ( igen) på ca. 15.0000,00.
Jeg mener at man hos TMK har fejl disponeret/ fejl valgt leverandør, og at det nu er forbrugerne der sidder med regningen for det fejl valg.
Endvidere kommer der yderligere regning på udskiftning af lysdæmper, da de der var købt til det gamle display ikke ‘taler sammen med’ det nye -en regning på 5-10.000,00
Nu er det jo ikke et køkken fra Harald Nyborg til 30.000,00 jeg har købt, men derimod en investering på en lille mio. – Jeg er sgu ikke særlig tilfreds må jeg nok sige…
Du kan se meget mere om sagen på kommende hjemmeside – jeg skal nok skrive alle steder når den er oppe at køre – men det er en lang historie…. Go dag.
Hej igen
Jeg kan godt se, at det er ærgerligt… Og som kunde er jeg 100 procent på din side – men hvis jeg var leverandør var jeg nok uenig. Aldrig let med sådan en situation – men TMK kunne godt udvise en eller anden form for forståelse – problemet er jo selvfølgelig følgeomkostningerne – i det her tilfælde skal der laves om på noget el også – men har du vendt den direkte med TMK”s hovedkontor ?
Det er sikkert ikke sjovt for forhandleren, der sikkert, som så mange andre, er presset pt.
Jeg har handlet direkte med fabrikken, så der er ikke nogen forhandler imellem.
Havde jeg haft en kunde i mit firma, der havde købt en vare som JEG havde UDVIKLET, og der med denne vare begyndte at komme problemer, som JEG ikke kunne løse – ville jeg undskylde overfor kunden, og give denne den nye model UB.
Tag f.eks Audi, Wv der kalder biler ind hvis de er defekte, og laver disse UB – også selvom bilen er langt overskredet reklamationstiden – det gør de – Fordi de har UDVIKLET bilen, og fordi de har et navn de værner om. – tilmed beklager de overfor kunderne.
Nu er det jo ikke en vare der er solgt fler tusinde af, så det overlever TMK nu nok – og som jeg skrev, er der andre der har fået udskiftet UB, så det er jo nærmest diskrimination, næsten en skam jeg ikke er invandre, så kunne jeg sikkert få sagen på forsiden af BT/ EB.
Jeg overlever såmænd også, men der er ved at gå sport i det….
mvh
Søren