Dårlig Køkkenoplevelse
Dårlige erfaringer med Epoq køkkener.
Vi har lige fået leveret et Epoq køkken fra El-giganten i Gentofte. Det er model Facett i lys grå.
Vi har haft en erfaren møbelsnedker/tømrer som har sat mere end 100 køkkener op, til at stå for opsætningen af køkkenet.
Vores problemerne startede med et højskab til køleskab, hvor der skulle monteres et overskab indeni for at passe til lofthøjden. Det var den løsning som vi havde fået lavet hos Epoq-sælgeren i butikken.
Man havde dog leveret overskabet i samme bredde som højskabet, hvorved monteringen i højskabet blev umuliggjort, da begge er 60 cm.! Vi fik efterflg. den besked at vi bare kunne save af højskabet og så montere overskabet overover!!
Vores snedker måtte så finde på en løsning med at montere en hylde i stedet.
Andet problem var at den bordplade der var blevet leveret var skæv og med små hakker i den ene kant. Samtidig havde man fra Epoqs leverandør af bordplader, glemt at lave udfræsning til monteringsbeslagene!! Godt at man har en snedker til opsætning og ikke selv skulle stå for det, for det måtte han så også lige gøre!!!
Tredje problem var at snedkeren ringede og ikke kunne få plads til sokkelskuffen uanset hvordan han vendte og drejede det.
Efter at have kontaktet en af Epoqs køkkenfolk, fik vi af vide at
de godt var klar over at der var problemer med at få plads til sokkelskuffer efter at de havde ændret på modellen. Fedt at man så sælger dem alligevel!!
Løsningen blev at montere et par løse ben i spænd således at man kunne tilpasse til skuffebredden. Den vil så ikke sidde centralt, men det vil nok ikke kunne ses pga. soklen.
fjerde problem er at den løsning med et hjørneskab og vaskeskab ikke passer sammen. Efter opsætning af alle over- og underskabe, viser det sig at der vil være et synligt hvidt træstykke i melamin hvor der tilmed er synlige skruer. Ikke lige noget der matcher de andre gråmalede træsider og låger.
Iflg. sælgeren er det noget som man bare må acceptere!!! Helt uacceptabelt og amatøragtigt.
Som jeg ser det, har Epoq slet ikke de rigtige løsninger og muligheder for at tilpasse deres køkkener til folks ønsker og mål, så det bliver fyldt med grimme hovsa-løsninger. Utrolig ærgeligt når man har investeret mange tusinde kroner til nyt køkken.
Epoq ER billigere end de fleste andre køkkener, MEN havde vi vidst det, ville vi hellere end gerne betalt mere for ordentlig rådgivning og ikke mindst kvalitet.
Man får hvad man betaler for, men her er det DYRT købt!
Håber det kan hjælpe andre til lige at tænke sig om.
Kære Henrik,
Jeg har for kort tid siden talt med din hustru og vi drøftede sagen.
I nævner 4 ankepunkter ovenfor og jeg er naturligvis ked af, at I har fået den oplevelse, at vores produkt ikke er godt. Det beror dog på tilfældigheder og jeg kan forsikre dig/jer om, at I har fået et godt produkt.
For lige at håndtere de 4 punkter, så kan jeg kort skrive, hvad der er forløbet og hvad vi har aftalt:
1. Problem med højskab og topskab: Nu er pågældende sælger ikke længere i firmaet, men jeg kunne forestille mig at det mest af alt beror på en kommunikationsfejl. I fakturaen står det som om, at topskabet skal hvile ovenpå højskabet. Alt andet lige, så tager vi det naturligvis retur og beklager fejlen.
2. Vores bordpladeproducent er en enorm stor aktør, der leverer bordplader til hele Nordeuropa. Fejl kan ske og såfremt jeres snedker ikke havde ordnet det, så havde vi naturligvis gjort det uden omkostninger. Din hustru og jeg har også aftale om, at vi dækker den omkostning til udbedring, som snedkeren foretog.
3. Problemet med sokkelskuffen: Vi modtog instruks om fejlen på sokkelskuffen den 18/9 og stoppede straks salget af denne. Desværre vidste vi ikke, hvem der havde modtaget de nye skabe med anderledes hulafstand, så vi vidste heller ikke, hvem vi skulle kontakte. Dog blev vi forsikret om, at løsningen var enkel og de fleste har også accepteret denne løsning.
4. Vores montører har været i kontakt med din hustru, efter at jeg talte med hende og jeg ved, at problemet med hjørnestolpen i skabet bliver udbedret på mandag den 13/10. Vi har en ny løsning undervejs, da jeg heller aldrig har været glad for den nuværende løsning. Dog tager det tid at udvikle ting, men jeg er underrettet om, at vi snarest for den nye løsning på plads.
Jeg håber, at I bliver glade for jeres nye køkken, så snart vi er færdige. Vi vil selvfølgelig indestå for kvaliteten, hvorfor vi også yder 25 års garanti på alle bevægelige dele og derfor føler jeg mig sikker på, at I vil nyde jeres nye køkken i mange år fremover.
Med venlig hilsen
Flemming Overgaard Rasmussen
Ass. Sales Manager Epoq Kitchens Danmark
At købe køkken i et varehus viser vel ret tydeligt at det kan være svært at få leveret varer der er gennemtænkt, passer sammen og udført som kunden har bedt om.
Man køber vel heller ikke sin nye BMW i nærmeste JYSK butik?
Køb dit køkken eller andre ting det sted hvor personalet er uddannet til at sælge netop det de er eksperter i.
Alt andet er vist spild afstod og penge.
Held og lykke med fremtidige handler i specialbutikker med seriøse sælgere.
Jeg har baggrund i flere af de store specialbutikker og jeg kan med sindsro sige, at vores uddannelse i Epoq/Elgiganten er mindst ligeså god som den, som mange kæder præsterer inden de sender nye sælgere i felten.
Med venlig hilsen
Flemming Overgaard Rasmussen
Ass. Sales Manager Epoq Kitchens/Elgiganten
Enig langt hen af vejen. I dette tilfælde er det Epoq der nok lejer sig ind hos Elgiganten for at få ‘husly’ og blive fri for at have egne butikker eller solgt gennem små forhandlere. Kvaliteten virker ok på elementerne, men i mit tilfælde, er det det leverede der ikke har levet op til forventningerne sammenholdt med nogle dårlige løsninger.
Mvh.
Henrik
Hej Flemming.
Jeg håber da også at vi ender med at blive glade for vores køkken og løsningen med hjørnetskabet.
Det er bare drøn-ærgeligt at stå med en håndværker og ikke at kunne få køkkenet sat op. Det rykker hele vores istandsættelse af huset, da vi har måtte rykke aftale med elektrikkeren, VVS- og gulvmanden osv. Det der skulle tage 2-3 dage om at sætte op, har nu varet i 14 dage. Vi startede med at være i god tid, men det er vi så ikke mere.
Jeg har før selv sat et køkken op fra HTH og der var ingen problemer med tilpasninger m.m.
Håber at I får de forskellige løsninger tilrettet så andre ikke kommer til at stå i samme situation.
Mvh.
Henrik
Hej Flemming,
Vi købte køkken i Elgiganten Holbæk, som blev leveret til tiden 1.12.15 og så startede en lang historie omkring montering. Holbæk bruger Dansk Køkken Montering aps (uha), som ikke magter opgaven. Vi har haft 5 aftaler med dem, hvoraf de 2 blev overholdt, men 8 uger efter levering er køkkenet ikke helt færdigmonteret. Nogle dele var fejlbestilt, andre blev smidt ud af montøren så de skulle genbestilles. Montøren er ikke til at få fat i og når det endelig lykkes at få en aftale, så dukker de ikke op. De sender en standard SMS om sygdom o.l. og så går jagten om at få en ny tid. Man er fuldstændig i lommen på de mennesker.
Selve køkkenet er hverken bedre eller dårligere end andet i den prisklasse. Der er nogen underlige ting: køkkenlågerne er malet på bagsiden så de føles som sandpapir og svære at holde rene. Men det er måske hvad man kan vente til prisen. Så: elementerne er OK, udvalget (løsninger) begrænset, prisen i bund.
EPOQ Sælgerne er meget forskellige, men generelt er standarden ikke høj, se andre indlæg. Montage skal man efter min mening absolut ikke købe hos Elgiganten, så længe de samarbejder eksklusivt med DKM. Heller ikke når de kører med ‘gratis montage’.
Man fornemmer EPOQ er lidt af en ‘side-business’ for elektronik Giganten, købere må hellere kikke på nogen som går ind 100% for sagen. Der bliver ikke solgt ret meget Epoq, og man forstår hvorfor.